.comment-link {margin-left:.6em;}

Sunday, October 02, 2005

Spel 7

Het is paren, iedereen is kwetsbaar en Zuid heeft gedeeld. Zuid begint met "pas" en ik ben.

A 9 7 4 2
H 7 5 2
-
V 5 3 2
Mijn partner is FreddyS en we spelen zijn systeem. Freddy speelt sterke twee openingen, geen multi, geen Muiderberg, geen zwakke +♠ opening, dus ik kan deze hand nu niet bieden. Misschien maar goed ook. Ik pas dus en Noord opent 1, Freddy past en Zuid biedt 1♠ bij. Omdat het paren is en ik in allebei de ongeboden kleuren vierkaarten heb vind ik dat ik wat moet doen. Hup, "dbl" van mij. Noord herhaalt nu zijn ruitenkleur en na 2 passen ben ik weer aan de beurt.

Z/Allen WESTNOORDOOSTZUID

paspas
1pas1♠dbl
2paspas?


Dit is heel raar. Freddy volgt niet, biedt geen 2 bij, en Zuid en ik hebben samen minstens 9 schoppens. Hartens heeft Freddy echt niet, daarvoor speelt hij veel te graag af. En hoe zitten de punten verdeeld?

Ik denk dat ik het al weet. Er is het risico dat ik het bieden openhoud en de tegenstanders bieden alsnog hun potdichte 3sa of 4 uit, maar dat is dan jammer hoor. Ze hebben paren nivo 9 en 8, hopelijk weten ze wat ze doen.

Z/Allen WESTNOORDOOSTZUID

paspas
1pas1♠dbl
2paspasdbl
paspaspas

De jackpot. Freddy had H B 9 8 7 5. Daar maakt hij vier slagen mee, en met nog 3 slagen die we maken is het 2X-2, -500 NZ, 95%. Lang geleden dat ik zo'n strafpas zag in het wild.

Comments: Post a Comment



<< Home
Google
Web jfjacob.blogspot.com

This page is powered by Blogger. Isn't yours?