.comment-link {margin-left:.6em;}

Wednesday, November 01, 2006

Clubcompetitie

De clubcompetitie is weer begonnen. Het begon met een parencompetitie over 5 avonden waarin we 5e eindigden, van de 18, met 52,92%. Keurig. Had meer in gezeten maar ook minder want paren is toch een malle wedstrijdvorm. Maar goed, dat hebben we weer achter de rug en nu zijn we bezig met de interne viertallencompetitie. Er doen maar liefst 11 viertallen mee, en dat is een behoorlijk aantal voor ons clubje. Toch zitten er nog een stelletje gewoon parenbridge te spelen, getuige dit spelletje van afgelopen maandag.
Ik had 8 6 3
9 5 4
A V 8 6 5 3
4
en het bieden gaat:
N/- WESTNOORDOOSTZUID

pas1???

Partner heeft geen opening en ik heb maar 6 punten dus de kans is groot dat de tegenstanders een manche of misschien zelfs meer hebben. Met paren moet je nu misschien nog hoger bieden maar 3 leek me wel wat. In het verdere bieden zou ik me dan niet meer hoeven te laten horen en dat is prettig voor een beetje lui aangelegd iemand.
Nog wat bieden hoefde dan ook niet, maar ik moest nog wel wat doen want vervolgens werd ik opgeknoopt in 6.
N/- WESTNOORDOOSTZUID

pas13
dbl55pas
pas6dblpas
paspas

♣A uit en de dummy verschijnt:

NORTH
S H 10 2
H
D 10 7 4 2
C H V B 10 8 3
 
   
SOUTH
S 8 6 3
H 9 5 4
D A V 8 6 5 3
C 4


De tegenstanders zullen best wat kunnen maken in harten maar zometeen is dit 800 down. Zoiets hadden we al een keer eerder vanavond, maar nu heb ik wel een 6-kaart. O. Klaver door, niet getroefd rechts. Ik ben op tafel, neem de ruitensnit, die houdt en beiden bekennen. Claim! +1090! Het nevenpaar had 500+ dus dat was een bak IMPs. Met 15 punten samen, tralala! De clubcompetitie is weer begonnen!

Comments: Post a Comment



<< Home
Google
Web jfjacob.blogspot.com

This page is powered by Blogger. Isn't yours?