.comment-link {margin-left:.6em;}

Sunday, September 26, 2021

Op spel 2 ben ik deler en zij zijn kwetsbaar en wij niet.
Met 11 kaarten in 2 kleuren zijn er systemen waarmee je op 4 niveau kunt openen, destijds openden Leufkens-Westra ook alles op 4 niveau geloof ik, zelfs met veel minder punten. Ik heb zin om deze met 5kla te openen maar laat ik maar normaal doen. Dus rustig 1Kla. Partner past in de eerste biedronde maar vervolgens komt hij er met 4Rui in! Mijn doubleton harten ziet er niet goed uit maar verder kan 5Rui gewoon zitten met alleen maar ruiH bij hem, dus dat bied ik. De tegenstanders zijn echter nog niet klaar en bieden nog 5Sch. Wat nu? Als 5Sch er in zit dan kan 6Rui een goede uitnemer zijn. Het 4Rui bod van partner suggereert ook wel uitnemen. In klaveren in eerste instantie, maar ruiten kan beter zijn, en met ruiH? Misschien zit de rest van het veld wel gewoon tegen 4Sch te spelen en verzuipt de ruitenfit. Als ik 5Kla had geopend, zouden de tegenstanders dan nog wat bieden anders dan doublet? Het klinkt wel alsof ze strepen in de hoge kleuren hebben. Ik besluit 6Rui te bieden.
Ze doubleren niet maar bieden door tot 6Sch! Als die 6Sch er in zit dan heb ik een blunder gemaakt door 6Rui te bieden, dus ik zou moeten doubleren om consequent te zijn. Aan de andere kant is het misschien wel een normaal contract en hadden ze last van ons bieden om het te bereiken? Geen idee. Komen mijn azen er wel door in de verdediging? De tegenstanders bieden of ze een renonce in de lage kleuren hebben zou je zeggen. Ik probeer ruiA, het gaat ruiA-4-10-5. Dat is één. Partner zal wel de ruiH hebben. Komt klaA er door? Links ligt een singleton, kan de leider er nul hebben? Dan heeft partner er vijf. En verder? Hij zal toch zeker 2 schoppens hebben? Maar de situatie in harten en ruiten kan van alles zijn dus zo kom ik er niet. KlaA voelt het beste dus hup. Het gaat KlaA-5-4-2. Nu een ruitje naar de H van partner en het is twee down.
Het toernooitje bestaat uit tafels van twee spellen en als iedereen klaar is komt er al een uitslag. Zo weet je al heel snel waar je staat, dat is wel een voordeel van bridge via internet. Echt bridge is natuurlijk veel leuker maar dat is er nou eenmaal niet altijd. De chat blijft stil op het gebruikelijke "vpv" (veel plezier verder) en "bd tz" (bedankt en tot ziens) en dergelijke na. De uitslag verschijnt. Op spel 1 hebben we 50% gekregen, dat valt me alles mee. Bijna een kwart ging down in 3S en nog een kwart 2 down in 4S. Op spel 2 hebben we 91.18%! Mijn partner die verder stil is typt "raar" in de chat. De top van 100% is voor een paar dat 5Kla gedoubleerd mag halen. Had ik toch maar? Het blijkt toch weer anders te zijn dan ik dacht: 6Rui zit er in en zij waren aan het uitnemen. Of ze dat door hadden? Mijn lege doubleton harten kreeg geen hulp van partner met vier keer de 9, maar rechts had geen harten om mee te starten.

Comments: Post a Comment



<< Home
Google
Web jfjacob.blogspot.com

This page is powered by Blogger. Isn't yours?